Muratpaşa Belediyesi, 6. Yöreler Renkler Şenliği’ni düzenleyecek

Muratpaşa Belediye Lideri Ümit Uysal, dokuz gün boyunca devam edecek şenliğin, yaklaşık 7 bin metrekare genişliğe sahip Muratpaşa Atatürk Kent Meydanı’nda düzenleneceğini söyledi. Şenliğe bu yıl 53 hemşeri, 9 Yörük ve Antalya’da yerleşik yabancıların kurduğu yedi derneğin katılacağını aktaran Lider Uysal, şenlikte her akşam yemekleri, müzikleri, el sanatlarıyla bir bölge kültürünün temsil edileceğini söyledi.

HERKES BİRİNCİ SINIF

Muratpaşa’nın Türkiye’nin ve dünyanın birçok yerinden göç aldığını lisana getiren Belediye Lideri Uysal, “Festivalimizi göç eden insanların birbiriyle kaynaşması ve herkesin kendini birinci sınıf hissetmesini sağlamak için gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin yedi bölgesi, gastronomi ve müzik üzerinden kendini tabir ediyor. Yabancı ülkelerin dernekleri de burada kendilerini gösteriyorlar” diye konuştu. Pandemi nedeniyle iki yıldır şenliği düzenleyemediklerine dikkat çeken Lider Uysal, bu sene iştirakte patlama beklediklerini söyledi. Uysal, “Bu yıl on binlerce insanın katılmasını bekliyoruz. Karadeniz akşamında horon, Doğu Anadolu akşamında halay çekiyoruz. Ege akşamında ise zeybek oynuyoruz. Kusursuz bir ortam” tabirlerini kullandı.

“KORUYALIM VE RESTORE EDELİM”

Muratpaşa Belediyesi, ekimde ise Antalya’nın yaşayan antik kenti Kaleiçi’nde düzenledikleri Kaleiçi Old Festivali’nin yedincisini düzenleyeceklerini lisana getirdi. Uysal, şunları söyledi:

“Bu şenliği ‘Koruyalım ve restore edelim’ davetiyle gerçekleştiriyoruz. Kuzey Afrika, Ortadoğu, Kafkasya, Balkanlar, Orta Avrupa’ya kadar Akdeniz çanağının bütün yaşayan antik kentleriyle yazıştık. Hâlâ da yazışıyoruz. Birinci şenliğimize 11 kenti bilet paralarını da ödeyerek güç getirmiştik. Artık ise 200 talep oluyor anacak ortalarından 40’ını seçiyoruz, başkalarından özür dilemek zorunda kalıyoruz.”

Kitle turizminde bir dünya markası olan Antalya’da turizmin çeşitlendirmesinde Muratpaşa Belediyesi’nin çalışmalarıyla alternatiflerin oluştuğunu aktaran Uysal, şöyle devam etti:

“ŞÜPHESİZ DÜNYANIN EN HOŞ YERİDİR”

“Dünya turizm pazarında maalesef ülkemiz, kültür varlıkları ziyaret edilecek, yolunda, sokağında gezilecek yer üzere değil daha çok otellerinde dinlenilip eğlenilecek yer üzere görülüyor. Lakin bizim Muratpaşa merkezde alternatif turizm noktası oluştu. Denize sıfır alanların yüzde 80’i belediye kafeleri, restoranları ve plajlarından oluşuyor. Böylelikle beşerler, butik otellerimizde çok hesaplı konaklayıp bizim tesislerimizde yeme içme, denize girme gereksinimlerini karşılıyorlar. Antalyamızın o tabiat olağanüstüsü falez kıyı bandında hepsi mavi bayraklı beş plajımız var. Hiçbirinde giriş fiyatı yok.

Antalyamızın Akdeniz’e uzanan en uç noktası Bababurnu’nda ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Antalya’yı birinci ziyaretinde “Hiç elbet ki Antalya dünyanın en hoş yeridir’ dediği noktasının yanı başında birer kafemiz bulunuyor. Ve hesabı isteyene kadar da belediye işletmesi olduğunu anlayamazsınız.”

“DEĞİŞİMİN ARİFESİNDEYİZ”

CHP’nin İstanbul’da yaptığı “Milletin Sesi” mitingini kıymetlendiren Uysal, insanların daha fazla demokrasi, yargı bağımsızlığı, hukukun üstünlüğü, daha çok kaynak ve daha adil paylaşım istediği bir devirde mitingin sözün gerçek manasıyla “Milletin Sesi” olduğunu söyledi. Bu taleplerin gerçekleşmesine Millet İttifakı’nın öncülük edeceğini lisana getiren Lider Uysal, “Bir değişimin arifesinde olduğumuzu düşünüyorum” dedi.